luni, 12 martie 2012

20120312

Primăvara pune încet stăpânire pe oraş, şi trebuie să mărturisesc că mă bucur.

Aştept cu nerăbdare deschiderea pentru public a noii Biblioteci naţionale. Resimt nevoia să mă reapuc de lectură şi studiu. Spun asta în ideea că biblioteca mea de acasă, alcătuită în mulţi ani, cât şi biblioteca mea virtuală, sunt nemaipomenite, dar funcţionează mai mult pentru beletristică şi ceva mai puţin pentru literatura ştiinţifică.

Vreau să îmi constitui pinacoteca virtuală la care mă tot gândesc de ceva ani. Acum 11 ani, ajuns la Amsterdam, am descoperit cu surpriză că punctul de vârf al călătoriei a fost nu plimbarea prin Red Light District sau plimbarea pe canalele din oraş, ci vizita la Rijksmuseum şi întâlnirea cu marii pictori flamanzi. Din punctul ăsta de vedere, să fim bucuroşi că există domeniul public şi că deţinerea unei copii a unei picturi celebre mai vechi nu intră automat sub incidenţa drepturilor de autor.

Din experienţă personală spun: vizitarea unui muzeu te poate transforma. Cu condiţia să nu alergi direct la Rondul de noapte al lui Rembrandt, la Gioconda lui Leonardo sau la Guernica lui Picasso, iar în rest să fugi urgent la ieşire.


Cu drag,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu